Pages

Sunday, August 21, 2011

Sentiasa berwudhu'

بسم الله الرّحمن الرّحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته



Apa khabar kalian? Sahabat-sahabat yang dikasihi kerana Allah.. =)

Alhamdulillah, hari ini, saya nak mencoret sesuatu..

Satu pengalaman dan pelajaran, yang saya dapat daripada seorang sahabat saya.. (",)

Sahabat yang saya maksudkan adalah, Fatimah Azzahra Binti Kamil. Saya mula rapat dengannya ketika saya di tingkatan 5, kelas 5 Hanafi. Di dalam kelas, saya duduk di sebelahnya. Bermula saat itulah, saya mula mengenali dia..rapat dengannya.. ^^

Antara perkara yang saya belajar daripadanya adalah, kepentingan menjaga wudhu' dan berdoa.. Setiap kali sebelum belajar, fatimah akan baca doa.. Dan sentiasa berwudhu'..kalau wudhu'nya batal, dia akan memperbaharui wudhu'nya. Subhanallah..

Maaf ye fatimah, kerana saya menceritakan hal ini dengan menyebut namamu.. Mudah-mudahan kita pun boleh ambil pengajaran daripada kisah ini.. ^_^

Wallahua'lam. Ilal liqa' insyaALLAH. Terima kasih atas doa kalian semua (",)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...