Pages

Saturday, April 7, 2012

Booster diri!

بسم الله الرّحمن الرّحيم
السّلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Sahabat-sahabat, sihat? Bila sihat, banyak perkara yang kita boleh buat, tetapi bila sakit, baru kita tersedar yang sihat itu suatu nikmat. Pernah tak rasa begitu? Oleh itu, mari kita hargai sihat dengan jauhi maksiat! InsyaALLAH kerana ALLAH.. =)

Cintakan ALLAH, kita berusaha untuk melaksanakan segala perintahNYA dan menjauhi segala laranganNYA. TAQWA.

Alhamdulillah, tarikh ini, 6/4/2012, sudah seminggu saya hadapi final exam di PASUM. 9/4/2012, periksa Biologi/Matematik Kejuruteraan kertas akhir saya dan kawan-kawan APIDS. Doakan yang terbaik buat saya dan rakan-rakan, boleh? ^_^ Jazakumullah! (Terima kasih ^^,)

Takut + berdebar-debar kan, bila nak dapat/tahu result exam? Kalau berjaya, alhamdulillah. Kalau kurang berjaya, kita ada peluang lagi untuk perbaiki. Tetapi, bila kita sudah meninggal dunia, kita akan tahu result sebenar kita.. dan tiada peluang lagi.. peluang hanya bila kita masih di dunia, selagi nyawa masih tidak di kerongkongan, untuk bertaubat..

Justeru itu, mari hargai masa kita. ALLAH dah beritahu kita, bahawa kebanyakan manusia berada dalam kerugian, melainkan hamba yang beriman, beramal soleh, berpesan-pesan dengan kebenaran dan dengan sabar. ALLAH bersumpah dengan masa (والعصر) , menunjukkan ini bukan perkara main-main.

Wallahua'lam. Al-Quran dan As-Sunnah adalah panduan hidup kita. Moga beroleh manfaat dari yang sedikit ini. يا مقلّب القلوب ثبّت قلوبنا على دينك وعلى طاعتك - Wahai Yang Membolak-balikkan hati, tetapkanlah hati kami dalam agamaMU, dan dalam mentaatiMU, amin Ya ALLAH..

^^ Memahami tujuan diri diciptakan.. dan bergerak ke arahnya.

2/4/2012 - 9/4/2012
Tarikh dalam kenangan.


cenderahati saya buat anda~

4 comments:

  1. jzkillah mun atas perkongsian.. moga kita jd hamba Allah yg terbaik.. moga berjaya utk final ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. > lina asrar

      alhamdulillah,jazakillah aidhon 'ala ziaratik.. ^_^ Amin..mari doakan sama2 agar kita jadi hamba Allah yang terbaik =)

      bittaufiq wannajah,utk farah juga ;)

      Delete
  2. Replies
    1. > .:Insyirah:.

      Amin =) jazakillah ya ukhti mahbubati ;) sharraftu biziaratik!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...