Pages

Sunday, April 22, 2012

My Friends

بسم الله الرّحمن الرّحيم
السّلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Alhamdulillah, ALLAH izinkan saya untuk menulis di sini lagi. Sahabat-sahabat apa khabar? Teringin saya nak dengar cerita daripada sahabat-sahabat ^_~

Saya ceritakan serba sedikit perkembangan diri saya sekarang. Alhamdulillah, saya baru tamat final exam di PASUM. Selepas periksa, saya dan kawan-kawan join ASIS Recreation Day (ARD '12) yang diadakan oleh senior kami (pelajar degree). Dan kini, kami semua pulang ke kediaman masing-masing yang dirindui.. (",)

Dengan berakhirnya semester ini, maka telah 2 tahun kami mengharungi program asasi bersama-sama. Kami yang dimaksudkan di sini adalah saya dan kawan-kawan saya, yang mengambil jurusan Asasi Pengajian Islam Dengan Sains di Universiti Malaya. InsyaALLAH, perjuangan akan diteruskan lagi dalam peringkat ijazah sarjana muda pada bulan 9 nanti. Mudah-mudahan kami dapat berbakti kepada ummah islam terutamanya, di dalam bidang sains dan agama insyaALLAH. Oleh itu, saya mohon doa sahabat-sahabat ye! ^_^

Entri kali ini, saya ingin memperkenalkan beberapa orang sahabat saya, yang saya kenali melalui blog. Matlamatnya, bukan sahaja untuk menambah kenalan dan menyebar ukhwah islamiyyah bahkan, dapat saling ingat-mengingati kepada ALLAH, dalam salah satu usaha untuk menggapai redha-NYA, insyaALLAH =)

Berikut antara sahabat-sahabat blogger saya:




Sahabat-sahabat dijemput berkunjung ke blog mereka, untuk bertukar-tukar dan berkongsi ilmu insyaALLAH ^^

Akhir kalam, jangan berputus asa dari rahmat ALLAH. Bangkitlah dari kesalahan dan kelalaian, lalu digantikan dengan kebaikan dan ketaatan pada-NYA. Kalau sedih, getarkanlah hati kita dengan membaca Al-Quran dan maknanya. Kasih ALLAH tiada terhitung ^_^

suara hati ~CINTA ALLAH & RASUL-NYA~

8 comments:

  1. Replies
    1. >Abstract of Life

      jazakillah fiza nooh :) lama juga tak dengar cerita awak..sembang2..huhu

      rindu! ;p

      ingat kta dlm doa awak =)

      Delete
  2. Assalamualaikum kak ^^
    lama xdgr cite kak :)
    apa khabr ya ;) eh! bru perasan ada letak nama sy :)
    hihihi.. kak doakan saya ya..
    luv u coz Allah ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. > Wardatul Syauqah

      Waalaikumussalam adik yang disayangi ALLAH ^^
      ehee..entri ni dah ceritakan serba sedikit keadaan akak sekarang ;)
      insyaALLAH, adik doakan akak juga ya! =)
      Ahabbakallazi ahbabtanilahu ^^

      Delete
  3. Assalamualaikum wbt sahabatku sayang..

    Apa kbr? Mg sentiasa dalam rahmat-Nya.. ^^
    Rasa terharu nama Fatin ada kt sini, Mg ukhwah kita kekal hingga ke syurga-Nya.. =)

    salam sayang,
    ~permata yang dicari~

    ReplyDelete
    Replies
    1. > wafa zinnirah92

      Wa'alaikumussalam wbt sahabatku sayang.. ^^

      Alhamdulillah,munirah baik-baik di rumah. Jazakillah atas doanya..dan terus mengharap doanya.. ^^

      Ameen. Moga ukhwah kita kekal hingga ke syurgaNYA ^_^

      salam kasih dan sayang~

      Delete
  4. singgah jejak disini..
    Alhamdulillah moga senantiasa dalam jagaanNa..teruskan belajar dan menimba ilmu.. alfu mabruk wa mubarak..

    p/s- kenal @ kawan shikin kembaq ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. > Ad-Dien

      Sharraftu biziaratik, wa jazakallah;
      saya hanya kenal saudari ckin kembaq melalui blog,kerana dia rajin tinggalkan komen,tapi tidak mengenalinya secara mendalam.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...