Pages

Saturday, January 18, 2014

Biohealth Dinner

بسم الله الرّحمن الرّحيم
السّلام عليكم وحمة الله وبركاته


Alkisah, kami nak balik UM setelah tamat dinner. Batch kami adalah yang terakhir meninggalkan restoran memandangkan kami AJK dinner. Di parkir kereta, Ili picit kunci kereta tetapi kereta tak buka. Jadi, saya sarankan Ili supaya buka kereta guna kunci. Apabila kereta dah dapat dibuka, Ili start enjin kereta tetapi tidak hidup. Setelah Lisa mencari puncanya, rupa-rupanya ada masalah dengan bateri kereta.

Saya tahan kereta Nabila, nak minta tolong. Nabila panggil kawan-kawan yang lain. Mereka semua temankan kami. Jumper cable ada tetapi tiada siapa yang mahir menggunakannya.

Saya telefon mak cik saya yang tinggal berdekatan. Mak cik dan sepupu saya datang tolong. Alhamdulillah, kereta dapat dihidupkan semula. Kemudian, kami semua balik UM.

Saya ceritakan kisah ini pada mak keesokan harinya. Mak pesan, jika ada masalah, pertama, minta tolong Allah dahulu. Cerita pada Allah masalah kita. Kemudian, usahalah seperti minta tolong orang (dalam kisah ini, saya minta tolong mak cik dan sepupu saya) dan sebagainya. Muhasabah diri :')

Kawan-kawan Biohealth dari Fakulti Sains, kalau korang nak tahu, kami Biohealth dari API terharu sangat korang sudi teman kami sehingga kereta dapat dibaiki (kalau korang baca entry ni :p)

Dinner ni pada 20/12/2014, sama tarikh dengan hari lahir Dr. Yati. Kami buat suprise utk Dr. Yati ;)


Lokasi: Restoran Rebung


Dalam kenangan: Biro Teknikal. Joget Pahang.

Amar makruf nahi mungkar perlu diteruskan. Tarbiyah diri jangan diabaikan. Sehingga berjumpa lagi insha Allah. Wabillahi taufiq wal hidayah.



2 comments:

  1. jazakillahu khayr munirah sb ingatkan , yaa mintak tolong Allah dulu ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...